• Anasayfa
  • Favorilere Ekle
  • Site Haritası

Üyelik Girişi
TAKVİM

Mısır'da başbakan İssam Şeref dün aldığı bir kararla Ahram, Ahbar el Yom, Cumhuriyet, Roz el Yusuf,Mena Haber Ajansı başta olmak üzere Hüsnü Mübarek rejiminin sacayaklarını oluşturan pek çok gazete,ajans ve dergininyönetimi ve editörlerini değiştirdi

Ülkede binlerce gazeteci, günlerdir Mübarek rejimi tarafından atanan üst düzey yöneticilerin değiştirilmesi için kampanya yürütüyordu. Yeni değişikliklerde şüphesiz gözler ülkenin en önemli kurumlarından biri olan Ahram'a çevrildi. 2005'te yapılan değişikliklerle Mısır'ın devrik lideri Hüsnü Mübarek'in oğlu Cemal Mübarek'e yakın isimler gazetelerin başına getirilirken, Usame Saraya da Ahram'ın genel yayın yönetmeni olmuştu. Daha sonra da Ahram kurumlarının yönetim kurumu başkanlığına Mübarek'e yakınlığıyla dikkat çeken Abdul Munim Said getirilmişti. Her iki isim de Mübarek'in ve icraatlarının katı savunucuları olmuştu. Değişiklikler ile Said'in yerine Lebib el Sebai getirilirken, Saraya da görevini Arap milliyetçiliği görüşleriyle dikkat çeken Abdulazim Hamad'a bırakmak zorunda kaldı. Saraya, geçtiğimiz yıl Photoshop'ta yapılan bir değişiklikle Mübarek'i ABD Başkanı Barack Obama'nın da bulunduğu 5 liderin önüne alarak Ahram gazetesinin birinci sayfasında yayımlamasıyla tüm dünyanın tepkisini çekmişti. Mübarek rejimi döneminde birinci sayfa manşetlerini Mübarek'e ayıran hükümet gazeteleri, 11 Şubat'taki istifanın ardından 180 derece dönüş yaparak bir anda devrim yanlısı politikalar izlemeye başlamıştı.

CUMALİ ÖNAL / ZAMAN



Paylaş |                                         Yorum Yaz - Arşiv   
196 kez okundu

Yorumlar

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu yapmak için tıklayın
Ziyaret Bilgileri
Aktif Ziyaretçi1
Bugün Toplam8
Toplam Ziyaret112863
Anket
Kur'an'ı ne sıklıkla okursunuz?
Hava Durumu
Anlık
Yarın
5° -3°
Saat